Informacje dla rodziców
PRAKTYCZNY PORADNIK DLA RODZICÓW W ZWIĄZKU ZE ZDALNYM NAUCZANIEM
Edukacja wczesnoszkolna
Proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I-III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania.Ten sam proces realizowany obecnie w domu ma umożliwić dzieciom poznanie tych aspektów.
Rodzice powinni spokojnie przedstawić dzieciom sytuację, w której się znalazły, wyjaśniając przyczyny izolacji. W domu Rodzice w sposób naturalny bawią się z dziećmi i każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka. Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie. Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i wyjaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest dobrą metodą wspierania nauki czytania. Nauka w domu to możliwość realizowania rodzinnych projektów oraz słowna informacja zwrotna skierowana do dziecka, budująca świadomość jego własnych postępów, zasobów i potrzeb rozwojowych.
Dziecko najlepiej rozwija się, kiedy uczestniczy w procesie nadawania znaczeń czynnościom i działaniom, które wykonuje. Wynika to z naturalnej potrzeby działania. W obecnej sytuacji nauczyciel może przekazać rodzicom za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub innej formy komunikacji przyjętej w szkole:
a. >propozycje wykonania projektów plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych lub eksperymentów do wyboru;>
b. >propozycję zabaw i zajęć opracowaną na potrzeby uczniów swojej klasy, powiązaną z treściami realizowanego programu w tej klasie, opracowane przez siebie lub udostępniane propozycje zadań, ćwiczeń, twórczej aktywności uczniów;>
c. >linki do słuchowisk, audycji radiowych i programów telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej dla najmłodszych dzieci), a także programów i zabaw on-line;>
d. >zestaw ćwiczeń i zadań dla uczniów – przemyślanych, zgodnych z założeniami i treściami realizowanego w danej klasie programu nauczania oraz z potrzebami rozwojowymi uczniów;>
e. >cyfrową wersję podręcznika (jeżeli to możliwe).>
Nauka dziecka w domu to stwarzanie warunków do jego aktywizacji we wszystkich obszarach rozwoju, a nie powtarzające się wypełnianie schematycznych zadań. Istotą procesu uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest jego udział w eksperymentach i doświadczeniach wielozmysłowych. Eksperyment i doświadczenie wielozmysłowe to konkretne działanie w przestrzeni. Mogą to być np. rodzinne projekty:
a. >przygotowanie produktów i pieczenie ciasta z wykonaniem notatki dotyczącej czasu przeprowadzania kolejnych czynności w projekcie;>
b. >opracowanie rodzinnego księgozbioru z klasyfikacją książek według przyjętej zasady;>
c. >zorganizowanie rodzinnego turnieju gier planszowych;>
d. >rodzinna wycieczka po wirtualnym muzeum z wykonaniem notatki na temat ciekawych eksponatów i zapisu informacji o nich;>
e. >budowanie z klocków konstrukcji na wybrany temat;>
f. >przygotowanie świątecznych kartek dla koleżanek i kolegów z klasy w wersji papierowej i cyfrowej.>
Dla Rodziców
Drodzy Rodzice!
Dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół, do których uczęszczają Państwa dzieci, dokładają wszelkich starań, aby w różnych formach kontynuować nauczanie na odległość. W obecnej sytuacji Państwa rola – rodziców, którzy wspierają swoje dzieci w uczeniu się w domu – nabiera nowego znaczenia.
Zachęcamy do stałego komunikowania się ze szkołą i współpracy z nauczycielami w zakresie organizacji zdalnego nauczania.
Zawieszenie zajęć wychowawczych i dydaktycznych w szkołach nie oznacza, że najmłodsi uczniowie przestają kontynuować proces wychowania i kształcenia. Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej powinna być realizowana – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w domu rodzinnym. W tym czasie, dla wspierania rozwoju dzieci, realizowane są konkretne zadania zapisane w podstawie programowej.
Zadania te zobowiązują nauczycieli i wychowawcę do kontaktu z rodzicami, aby razem z nimi ustalić sposób i zakres realizowania działań edukacyjnych. W tym celu nauczyciele powinni zadbać o kontakt z rodzicami, wykorzystując np.:
a. >stronę internetową szkoły;>
b. >komunikatory, profile szkół;>
c. >kontakt telefoniczny.>
Nauczyciele wspólnie z rodzicami powinni określić najdogodniejszą formę wzajemnego kontaktu, która pozwoli im na rozważne oraz odpowiedzialne zorganizowanie i prowadzenie w warunkach domowych odpowiednich form wspierania rozwoju dzieci.
Przekazujemy kilka wskazówek, które mogą być pomocne w kształceniu na odległość. Proponowane sposoby działania, narzędzia i aplikacje wykorzystywane do kontynuowania nauki na odległość mogą także wspierać rozwijanie pasji oraz zainteresowań Państwa dzieci i stać się ważnym elementem ich rozwoju, również po powrocie do stacjonarnego trybu uczenia się.
Rodzicu,
1. >W obecnej sytuacji nauka w domu jest koniecznością. Trzeba jednak pamiętać, że ten szczególny czas powinien być przeznaczony nie tylko na zdobywanie wiedzy, ale także na rozwijanie innych form aktywności dziecka, w tym na aktywność fizyczną, odpoczynek i wzmacnianie relacji rodzinnych oraz pobudzanie zainteresowań. >
2. >Zaplanuj czas dziecka i podziel go na np. cztery obszary:>
a. >edukacja – będą to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, czytanie lektur);>
b. >aktywność ruchowa – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne bezpieczne i możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym np. proste ćwiczenia gimnastyczne, taniec;>
c. >obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach); można je wzbogacać np. o aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie), dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa na ten temat); nawet obowiązki mogą być atrakcyjne, jeśli jest to czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem, kiedy dziecko obdarzane jest uwagą, a jego rola jest ważna;>
d. >rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe; pomoc w rozpoznawaniu i rozumieniu emocji dziecka (np. w sytuacji doświadczania radości zwycięstwa czy zaakceptowania przegranej).>
3. >Nauka w domu wymaga od dziecka większej samodzielności. Zachęcaj swoje dziecko do samodzielnej pracy, wzmacniaj jego poczucie sprawstwa, doceniaj samodzielnie wykonane zadania. Zachęcaj dziecko do systematycznego uczenia się. Nagradzaj za pilność, systematyczność i samodzielną naukę.>
4. >Pozostań w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami. Udostępnij im swój numer telefonu, adres mailowy, korzystaj z dziennika elektronicznego, sprawdzaj stronę internetową szkoły.>
5. >Zgłaszaj szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, w szczególności dotyczące przebiegu uczenia na odległość (np. trudności techniczne, posiadane zasoby i możliwości sprzętowe).>
6. >Pomóż dziecku zorganizować warunki do nauki w domu – kącik, pomieszczenie, dostęp do komputera, tablet itd. Zadbaj o ograniczenie czynników, które mogą rozpraszać dziecko w czasie nauki.>
7. >Wspólnie z dzieckiem ustalcie godziny nauki, przeplatane odpoczynkiem (zabawa, sport, rozrywka) lub innymi aktywnościami, np. prace w domu na rzecz rodziny.>
8. >Pomóż dziecku w pobieraniu materiałów, zrozumieniu poleceń. Doradź, w jaki sposób ma przechowywać pobrane materiały, pomóż w przekazywaniu rezultatów wykonanych prac.>
9. >Zwróć dziecku szczególną uwagę na bezpieczne korzystanie z internetu. Nadzoruj działania dziecka w sieci i rozmawiaj z nim o podejmowanych aktywnościach. Przydatne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa w sieci znajdziesz na stronach:>
https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci.
10.> Sprawdzaj aktualności i komunikaty publikowane na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które dotyczą edukacji zdalnej.>
Szanowni Rodzice, w tej nietypowej sytuacji nauczyciele wciąż wypełniają swoje zadania, chociaż w zmienionej formie. Pozostają otwarci na współpracę z Wami i cały czas za pośrednictwem przekazywanych zadań, inspiracji, uwag mają wpływ na proces rozwoju Państwa dzieci.
Szanowni Państwo,
Jesteśmy nowo powstałym Ośrodkiem Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Dębicy. Oferujemy bezpłatną pomoc
psychologiczną i psychoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin - działamy w ramach świadczeń NFZ.
Zainteresowane osoby kierować do nas mogą rodzice, pedagodzy, opiekunowie.
Z opieki ośrodka mogą korzystać dzieci i młodzież ucząca się - Ideą
ośrodka jest kompleksowe wsparcie dla dzieci i młodzieży, która doświadcza
problemów natury psychicznej, emocjonalnej, trudności z radzeniem sobie w
różnych sytuacjach życiowych, problemów w relacjach z rówieśnikami.
W ramach specjalistycznej pomocy oferujemy m.in.:
- diagnozę psychologiczną
- porady psychologa
- psychoterapię indywidualną, grupową oraz rodzin
- wizyty środowiskowe
Świadczeń udzielają wykwalifikowani specjaliści, z wieloletnim doświadczeniem
w pracy z dziećmi i młodzieżą: psychologowie, psychoterapeuci oraz terapeuta
środowiskowy.
Korzystanie ze wsparcia nie wymaga skierowania od lekarza.
Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu.
+ 48 734 806 956
Zwracamy się do Państwa z prośbą o przesłanie informacji o nas zainteresowanym osobą.
Adres
39-200 Dębica
ul. Kwiatkowskiego 1
tel. + 48 734 806 956
WAŻNE TELEFONY:
Szkoła: 0146762215
e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ –
014 676 067
PLACÓWKI SPECJALISTYCZNE
ŚWIADCZĄCE POMOC SZKOLE:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Dębica ul. Parkowa 28,
Tel. (014) 670 – 24 – 60
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Dębica ul. Parkowa 28,
Tel. (014) 680 – 31 – 77
Centrum Profilaktyki i Edukacji
,,Pomoc Szkole i Rodzinie”
Dębica ul. Sienkiewicza 1,
Tel. (014) 670 – 33 – 42
Ø>Na terenie szkoły obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych przez wszystkich uczniów oraz zakaz przynoszenia wszelkich urządzeń służących do nagrywania i odtwarzania.>
Ø>Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy pozostawione na terenie szkoły.>
RADA RODZICÓW
przewodnicząca - KATARZYNA ŚWIĘCH
zastępca - GRZEGORZ PIĄTEK
skarbnik - MARTA NOWAK
ZAPRASZAMY SZANOWNYCH PAŃSTWA DO WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ W ROKU SZKOLNYM 2019/20.
Zastrzegamy sobie prawo do zmian.
Misja, Wizja
MISJA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PRZYBOROWIE
Jesteśmy szkołą:
- Kierującą się w wychowaniu młodego pokolenia miłością, uczciwością, odpowiedzialnością, patriotyzmem i kreatywnością we współdziałaniu nauczycieli i rodziców.
- Otwarta na potrzeby i oczekiwania naszych klientów.
- Zapewniającą
optymalne warunki do intelektualnego rozwoju uczniów
i tym samym przygotowującą do dalszego kształcenia. - Umożliwiającą wszystkim uczniom osiągnięcie sukcesu.
- Oferującą
szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych, zapewniających atrakcyjne
i pożyteczne spędzenie wolnego czasu. - Posiadającą dobrze przygotowaną i ciągle podnoszącą swe kwalifikacje kadrę pedagogiczną.
- Uczącą szacunku i miłości do ,,Wielkiej” i ,,Małej” Ojczyzny.
- Kładącą nacisk na kulturę osobistą ucznia.
- Stwarzającą
możliwości dialogu, kształcącą umiejętności słuchania innych
i rozumienia ich poglądów. - Której absolwenci są odpowiednio przygotowani do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności w gimnazjum.
WIZJA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PRZYBOROWIE
Szkoła naszych marzeń to taka, w której:
- Panuje
życzliwa atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów
i rodziców, wzajemnym szacunku, akceptacji, pomocy i współpracy. Jest szkołą najmilszą, będącą ,, przepustką do szkolnego sukcesu”. - Dąży się
do wszechstronnego rozwoju ucznia oraz kształci się umiejętności
wykorzystania zdobytej wiedzy, aby przygotować uczniów do życia
w warunkach współczesnego świata. - Uczy
się dzieci szacunku do Narodu Polskiego, jego historii, tradycji
i kultury oraz miłości do ,,Wielkiej i Małej Ojczyzny”. - Nauczyciele mający na uwadze osobowy rozwój ucznia, podnoszą swoje kwalifikacje i wzbogacają swój warsztat pracy. Są kulturalni, sprawiedliwi, konsekwentni, cieszą się autorytetem u dzieci i rodziców. Życzliwym podejściem budzą ich zaufanie.
- Dyrektor
jest dobrym pedagogiem, kulturalnym i życzliwym wobec dzieci, nauczycieli
i rodziców. Tworzy właściwą atmosferę, jest sprawiedliwy
i konsekwentny w postępowaniu. Potrafi sprawnie organizować pracę szkoły, wspierać nauczycieli w ich pracy, umie rozwiązywać konflikty. Jest dobrym gospodarzem, ma pomysł na pracę szkoły. - W budowie systemu wartości wychowanków aktywny udział mają rodzice, współuczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących życia szkoły.
- Kładzie
się nacisk na kulturę osobistą ucznia, właściwe zachowania
w stosunku do rówieśników i pracowników szkoły. Dzieci uczą się szacunku dla dobra wspólnego i poszanowania dziedzictwa kulturowego. - Zapewnia
się właściwe spędzanie wolnego czasu w ramach bogatej
i atrakcyjnej oferty zajęć pozalekcyjnych . - Kształci się postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów; umiejętność współdziałania i współtworzenia w szkole wspólnoty nauczycieli i uczniów.
- Dziecko ma zapewnioną opiekę logopedy,
psychologa, lekarza
i pielęgniarki. - Dobrze wyposażone klasopracownie i bogaty księgozbiór zachęcają dzieci do zdobywania wiedzy oraz ich zainteresowania.
Wizerunek absolwenta
Publicznej Szkoły Podstawowej w Przyborowie.
Absolwent PSP w Przyborowie to obywatel Europy XXI wieku, który:
a) >w swoim postępowaniu dąży do prawd.,>
b) >jest świadomy życiowej użyteczności zdobytej wiedzy i umiejętności przedmiotowych,>
c) >posługuje się sprawnie językiem obcym,>
d) >wykorzystuje najnowsze techniki multimedialne,>
e) >wie, gdzie szukać pomocy w rozwiązywaniu złożonych problemów,>
f) >jest otwarty na europejskie i światowe wartości kultury.>
Absolwent PSP w Przyborowie to młody obywatel, który zna historię, kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu.
Absolwent PSP w Przyborowie to człowiek:
a) >umiejący rzetelnie pracować indywidualnie i w zespole,>
b) >twórczo myślący,>
c) >umiejący skutecznie się porozumiewać,>
d) >umiejący stale się uczyć i doskonalić,>
e) >umiejący planować swoją pracę i ją organizować.>
Absolwent
PSP w Przyborowie to człowiek tolerancyjny, dbający
o bezpieczeństwo własne i innych, aktywny, ciekawy świata, uczciwy i prawy,
przestrzegający prawa, kulturalny, obowiązkowy, samodzielny, promujący zdrowy
styl życia, altruista.
Absolwent PSP w Przyborowie to człowiek wolny, zdolny do dokonywania właściwych wyborów, życzliwie nastawiony do świata i ludzi.
Home
WAŻNE (08.01.2021)
Informacje o organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dębicy, ul.Parkowa 28
Drodzy Rodzice, Przedszkolaki, Uczniowie,
Nauczyciele, Pracownicy
Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Przyborowie!!!
Składamy wielkie podziękowanie za wspaniały udział w zorganizowaniu tegorocznej „Szlachetnej Paczki”. Jak zawsze można było liczyć na Wasze szlachetne serca. Dzięki Waszemu zaangażowaniu w mądre pomaganie oraz Waszym wielkim sercom mogliśmy spełnić marzenia Rodziny Pani Moniki i wesprzeć ją w trudnej sytuacji życiowej. Dzięki Wam będą mogli spędzić nadchodzące Święta Bożego Narodzenia radośnie, spokojnie i bez zatroskania o najpotrzebniejsze rzeczy.
Dziękujemy wszystkim, którzy zechcieli zmienić świat na lepsze i sprawili, że nadzieja zawitała w domu potrzebującej Rodziny a uśmiech zagościł na twarzach domowników.
>>>
DZIĘKUJEMY!
Osobno, a jednak razem… czyli wigilia klasowa online
Wigilia klasowa jest ważnym wydarzeniem. Uczniowie kl. 2, 4 i 7 uczestniczyli wWigilii klasowej zorganizowanej w formie zdalnej. Aby stworzyć świąteczną atmosferę uczniowie wraz z wychowawcami, założyli galowy strój. Niektórzy przywdziali jeszcze świąteczny element ubioru np. różki renifera lub czapkę Mikołaja. Podczas spotkania składali i przesyłali sobie przygotowane życzenia zgodnie z przeprowadzonym wcześniej losowaniem. Zamiast jedzenia przy wspólnym stole wszyscy mogli bez skrępowania przy kamerce degustować świąteczne pierniczki, makowce i popijać herbatkę. Miłym momentem w czasie spotkania świątecznego online było wspólne kolędowanie w formie karaoke. Uczniowie rozwiązywali także quiz dotyczący zwyczajów bożonarodzeniowych. Nie zapomnieli również o przygotowaniu kartek świątecznych dla osób starszych i samotnych z najbliższego sąsiedztwa.
To spotkanie odbywające się online podniosło wszystkich na duchu i dało poczucie normalności.
Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie spokój i radość. A Nowy Rok obdaruje pomyślnością i szczęściem. Najpiękniejszych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2021 życzy Dyrektor szkoły Dorota Oleksy, Grono Pedagogiczne oraz uczniowie.