Strona Przedszkola

Aktualności


Dzisiaj jest: Piątek
15 Stycznia 2021
Dzień Wikipedii
Imieniny obchodzą
Paweł, Izydor, Aleksander
Do końca roku zostało 351 dni.
Zodiak: Koziorożec

Statystyki:

578917
Dziś
Wczoraj
Ten Tydzień
Ostatni Tydzień
Ten Miesiąc
Ostatni Miesiąc
Razem
1284
322
2830
571701
7770
9349
578917

Twój IP: 3.239.40.250
Dziś jest: 2021-01-15 14:40:34

Informacje dla rodziców

 

PRAKTYCZNY PORADNIK DLA RODZICÓW W ZWIĄZKU ZE ZDALNYM NAUCZANIEM

 

Edukacja wczesnoszkolna

Proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I-III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania.Ten sam proces realizowany obecnie w domu ma umożliwić dzieciom poznanie tych aspektów.

Rodzice powinni spokojnie przedstawić dzieciom sytuację, w której się znalazły, wyjaśniając przyczyny izolacji. W domu Rodzice w sposób naturalny bawią się z dziećmi i każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka. Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie. Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i wyjaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest dobrą metodą wspierania nauki czytania. Nauka w domu to możliwość realizowania rodzinnych projektów oraz słowna informacja zwrotna skierowana do dziecka, budująca świadomość jego własnych postępów, zasobów i potrzeb rozwojowych.

Dziecko najlepiej rozwija się, kiedy uczestniczy w procesie nadawania znaczeń czynnościom i działaniom, które wykonuje. Wynika to z naturalnej potrzeby działania. W obecnej sytuacji nauczyciel może przekazać rodzicom za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub innej formy komunikacji przyjętej w szkole:

a.    propozycje wykonania projektów plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych lub eksperymentów do wyboru;

b.    propozycję zabaw i zajęć opracowaną na potrzeby uczniów swojej klasy, powiązaną z treściami realizowanego programu w tej klasie, opracowane przez siebie lub udostępniane propozycje zadań, ćwiczeń, twórczej aktywności uczniów;

c.    linki do słuchowisk, audycji radiowych i programów telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej dla najmłodszych dzieci), a także programów i zabaw on-line;

d.    zestaw ćwiczeń i zadań dla uczniów – przemyślanych, zgodnych z założeniami i treściami realizowanego w danej klasie programu nauczania oraz z potrzebami rozwojowymi uczniów;

e.    cyfrową wersję podręcznika (jeżeli to możliwe).

Nauka dziecka w domu to stwarzanie warunków do jego aktywizacji we wszystkich obszarach rozwoju, a nie powtarzające się wypełnianie schematycznych zadań. Istotą procesu uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest jego udział w eksperymentach i doświadczeniach wielozmysłowych. Eksperyment i doświadczenie wielozmysłowe to konkretne działanie w przestrzeni. Mogą to być np. rodzinne projekty:

a.    przygotowanie produktów i pieczenie ciasta z wykonaniem notatki dotyczącej czasu przeprowadzania kolejnych czynności w projekcie;

b.    opracowanie rodzinnego księgozbioru z klasyfikacją książek według przyjętej zasady;

c.    zorganizowanie rodzinnego turnieju gier planszowych;

d.    rodzinna wycieczka po wirtualnym muzeum z wykonaniem notatki na temat ciekawych eksponatów i zapisu informacji o nich;

e.    budowanie z klocków konstrukcji na wybrany temat;

f.     przygotowanie świątecznych kartek dla koleżanek i kolegów z klasy w wersji papierowej i cyfrowej.

Dla Rodziców

Drodzy Rodzice!

Dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół, do których uczęszczają Państwa dzieci, dokładają wszelkich starań, aby w różnych formach kontynuować nauczanie na odległość. W obecnej sytuacji Państwa rola – rodziców, którzy wspierają swoje dzieci w uczeniu się w domu – nabiera nowego znaczenia.

Zachęcamy do stałego komunikowania się ze szkołą i współpracy z nauczycielami w zakresie organizacji zdalnego nauczania.

Zawieszenie zajęć wychowawczych i dydaktycznych w szkołach nie oznacza, że najmłodsi uczniowie przestają kontynuować proces wychowania i kształcenia. Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej powinna być realizowana – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w domu rodzinnym. W tym czasie, dla wspierania rozwoju dzieci, realizowane są konkretne zadania zapisane w podstawie programowej.

Zadania te zobowiązują nauczycieli i wychowawcę do kontaktu z rodzicami, aby razem z nimi ustalić sposób i zakres realizowania działań edukacyjnych. W tym celu nauczyciele powinni zadbać o kontakt z rodzicami, wykorzystując np.:

a.    stronę internetową szkoły;

b.    komunikatory, profile szkół;

c.    kontakt telefoniczny.

Nauczyciele wspólnie z rodzicami powinni określić najdogodniejszą formę wzajemnego kontaktu, która pozwoli im na rozważne oraz odpowiedzialne zorganizowanie i prowadzenie w warunkach domowych odpowiednich form wspierania rozwoju dzieci.

Przekazujemy kilka wskazówek, które mogą być pomocne w kształceniu na odległość. Proponowane sposoby działania, narzędzia i aplikacje wykorzystywane do kontynuowania nauki na odległość mogą także wspierać rozwijanie pasji oraz zainteresowań Państwa dzieci i stać się ważnym elementem ich rozwoju, również po powrocie do stacjonarnego trybu uczenia się.

Rodzicu,

1.    W obecnej sytuacji nauka w domu jest koniecznością. Trzeba jednak pamiętać, że ten szczególny czas powinien być przeznaczony nie tylko na zdobywanie wiedzy, ale także na rozwijanie innych form aktywności dziecka, w tym na aktywność fizyczną, odpoczynek i wzmacnianie relacji rodzinnych oraz pobudzanie zainteresowań.  

2.    Zaplanuj czas dziecka i podziel go na np. cztery obszary:

a.    edukacja – będą to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, czytanie lektur);

b.    aktywność ruchowa – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne bezpieczne i możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym np. proste ćwiczenia gimnastyczne, taniec;

c.    obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach); można je wzbogacać np. o aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie), dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa na ten temat); nawet obowiązki mogą być atrakcyjne, jeśli jest to czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem, kiedy dziecko obdarzane jest uwagą, a jego rola jest ważna;

d.    rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe; pomoc w rozpoznawaniu i rozumieniu emocji dziecka (np. w sytuacji doświadczania radości zwycięstwa czy zaakceptowania przegranej).

3.    Nauka w domu wymaga od dziecka większej samodzielności. Zachęcaj swoje dziecko do samodzielnej pracy, wzmacniaj jego poczucie sprawstwa, doceniaj samodzielnie wykonane zadania. Zachęcaj dziecko do systematycznego uczenia się. Nagradzaj za pilność, systematyczność i samodzielną naukę.

4.    Pozostań w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami. Udostępnij im swój numer telefonu, adres mailowy, korzystaj z dziennika elektronicznego, sprawdzaj stronę internetową szkoły.

5.    Zgłaszaj szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, w szczególności dotyczące przebiegu uczenia na odległość (np. trudności techniczne, posiadane zasoby i możliwości sprzętowe).

6.    Pomóż dziecku zorganizować warunki do nauki w domu – kącik, pomieszczenie, dostęp do komputera, tablet itd. Zadbaj o ograniczenie czynników, które mogą rozpraszać dziecko w czasie nauki.

7.    Wspólnie z dzieckiem ustalcie godziny nauki, przeplatane odpoczynkiem (zabawa, sport, rozrywka) lub innymi aktywnościami, np. prace w domu na rzecz rodziny.

8.    Pomóż dziecku w pobieraniu materiałów, zrozumieniu poleceń. Doradź, w jaki sposób ma przechowywać pobrane materiały, pomóż w przekazywaniu rezultatów wykonanych prac.

9.    Zwróć dziecku szczególną uwagę na bezpieczne korzystanie z internetu. Nadzoruj działania dziecka w sieci i rozmawiaj z nim o podejmowanych aktywnościach. Przydatne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa w sieci znajdziesz na stronach:

https://it-szkola.edu.pl/;

https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci.

10. Sprawdzaj aktualności i komunikaty publikowane na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które dotyczą edukacji zdalnej.

Szanowni Rodzice, w tej nietypowej sytuacji nauczyciele wciąż wypełniają swoje zadania, chociaż w zmienionej formie. Pozostają otwarci na współpracę z Wami i cały czas za pośrednictwem przekazywanych zadań, inspiracji, uwag mają wpływ na proces rozwoju Państwa dzieci.

 


 

 

Szanowni Państwo,

Jesteśmy nowo powstałym Ośrodkiem Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Dębicy. Oferujemy bezpłatną pomoc
psychologiczną i psychoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin
 - działamy w ramach świadczeń NFZ. 

Zainteresowane osoby kierować do nas mogą rodzice, pedagodzy,  opiekunowie.

 

Z opieki ośrodka mogą korzystać dzieci i młodzież ucząca się -  Ideą
ośrodka jest kompleksowe wsparcie dla dzieci i młodzieży, która doświadcza
problemów natury psychicznej, emocjonalnej, trudności z radzeniem sobie w
różnych sytuacjach życiowych, problemów w relacjach z rówieśnikami.
W ramach specjalistycznej pomocy oferujemy m.in.:


- diagnozę psychologiczną
- porady psychologa
- psychoterapię indywidualną, grupową oraz rodzin
- wizyty środowiskowe


Świadczeń udzielają wykwalifikowani specjaliści, z wieloletnim doświadczeniem
w pracy z dziećmi i młodzieżą: psychologowie, psychoterapeuci oraz terapeuta
środowiskowy.
Korzystanie ze wsparcia nie wymaga skierowania od lekarza.

Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu.
+ 48 734 806 956

 

Zwracamy się do Państwa z prośbą o przesłanie informacji o nas zainteresowanym osobą.

 

Adres

39-200 Dębica

ul. Kwiatkowskiego 1

 tel.  + 48 734 806 956  

 

  

 


 

 

WAŻNE TELEFONY:

Szkoła: 0146762215

e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
014 676 067

PLACÓWKI SPECJALISTYCZNE

ŚWIADCZĄCE POMOC SZKOLE:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna

Dębica ul. Parkowa 28,

Tel. (014) 670 – 24 – 60

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Dębica ul. Parkowa 28,

Tel. (014) 680 – 31 – 77

Centrum Profilaktyki i Edukacji

,,Pomoc Szkole i Rodzinie”

Dębica ul. Sienkiewicza 1,

Tel. (014) 670 – 33 – 42 

 

ØNa terenie szkoły obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych przez wszystkich uczniów oraz  zakaz  przynoszenia wszelkich urządzeń służących do nagrywania i odtwarzania.

ØSzkoła nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy pozostawione na terenie szkoły.

 RADA RODZICÓW

 przewodnicząca - KATARZYNA ŚWIĘCH 

 zastępca - GRZEGORZ PIĄTEK

 skarbnik - MARTA NOWAK

ZAPRASZAMY SZANOWNYCH PAŃSTWA DO WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ W ROKU SZKOLNYM 2019/20.

Zastrzegamy sobie  prawo do zmian.

 

 

Misja, Wizja

MISJA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PRZYBOROWIE

 

Jesteśmy szkołą:

 

  1. Kierującą się w wychowaniu młodego pokolenia miłością, uczciwością, odpowiedzialnością, patriotyzmem i kreatywnością we współdziałaniu nauczycieli i rodziców.
  2. Otwarta na potrzeby i oczekiwania naszych klientów.
  3. Zapewniającą optymalne warunki do intelektualnego rozwoju uczniów
     i tym samym przygotowującą do dalszego kształcenia.
  4. Umożliwiającą wszystkim uczniom osiągnięcie sukcesu.
  5. Oferującą szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych, zapewniających atrakcyjne
    i pożyteczne spędzenie wolnego czasu.
  6. Posiadającą dobrze przygotowaną i ciągle podnoszącą swe kwalifikacje kadrę pedagogiczną.
  7. Uczącą szacunku i miłości do ,,Wielkiej” i ,,Małej” Ojczyzny.
  8. Kładącą nacisk na kulturę osobistą ucznia.
  9. Stwarzającą możliwości dialogu, kształcącą umiejętności słuchania innych
    i rozumienia ich poglądów.
  10. Której absolwenci są odpowiednio przygotowani do dalszego zdobywania wiedzy i umiejętności w gimnazjum.

WIZJA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PRZYBOROWIE

 

Szkoła naszych marzeń to taka, w której:

 

  1. Panuje życzliwa atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów
    i rodziców, wzajemnym szacunku, akceptacji, pomocy i współpracy. Jest szkołą najmilszą, będącą ,, przepustką do szkolnego sukcesu”.
  2. Dąży się do wszechstronnego rozwoju ucznia oraz kształci się umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy, aby przygotować uczniów do życia
    w warunkach współczesnego świata.
  3. Uczy się dzieci szacunku do Narodu Polskiego, jego historii, tradycji
    i kultury oraz miłości do ,,Wielkiej i Małej Ojczyzny”.
  4. Nauczyciele mający na uwadze osobowy rozwój ucznia, podnoszą swoje kwalifikacje i wzbogacają swój warsztat pracy. Są kulturalni, sprawiedliwi, konsekwentni, cieszą się autorytetem u dzieci i rodziców. Życzliwym podejściem budzą ich zaufanie.
  5. Dyrektor jest dobrym pedagogiem, kulturalnym i życzliwym wobec dzieci, nauczycieli i rodziców. Tworzy właściwą atmosferę, jest sprawiedliwy
    i konsekwentny w postępowaniu. Potrafi sprawnie organizować pracę szkoły, wspierać nauczycieli w ich pracy, umie rozwiązywać konflikty. Jest dobrym gospodarzem, ma pomysł na pracę szkoły.
  6. W budowie systemu wartości wychowanków aktywny udział mają rodzice, współuczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących życia szkoły.
  7. Kładzie się nacisk na kulturę osobistą ucznia, właściwe zachowania
    w stosunku do rówieśników i pracowników szkoły. Dzieci uczą się szacunku dla dobra wspólnego i poszanowania dziedzictwa kulturowego.
  8. Zapewnia się właściwe spędzanie wolnego czasu w ramach bogatej
    i atrakcyjnej oferty zajęć pozalekcyjnych .
  9. Kształci się postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów; umiejętność współdziałania i współtworzenia w szkole wspólnoty nauczycieli i uczniów.
  10.  Dziecko ma zapewnioną opiekę logopedy, psychologa, lekarza
    i pielęgniarki.
  11.  Dobrze wyposażone klasopracownie i bogaty księgozbiór zachęcają dzieci do zdobywania wiedzy oraz ich zainteresowania.

Wizerunek absolwenta
Publicznej Szkoły Podstawowej w Przyborowie.

 

 

   Absolwent PSP w Przyborowie to obywatel Europy XXI wieku, który:

a)     w swoim postępowaniu dąży do prawd.,

b)    jest świadomy życiowej użyteczności zdobytej wiedzy i umiejętności przedmiotowych,

c)      posługuje się sprawnie językiem obcym,

d)     wykorzystuje najnowsze techniki multimedialne,

e)     wie, gdzie szukać pomocy w rozwiązywaniu złożonych problemów,

f)       jest otwarty na europejskie i światowe wartości kultury.

  

   Absolwent PSP w Przyborowie to młody obywatel, który zna  historię, kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu.

 

   Absolwent PSP w Przyborowie to człowiek:

a)     umiejący rzetelnie pracować indywidualnie i w zespole,

b)     twórczo myślący,

c)      umiejący skutecznie się porozumiewać,

d)     umiejący stale się uczyć i doskonalić,

e)     umiejący planować swoją  pracę  i ją  organizować.

 

   Absolwent PSP w Przyborowie to człowiek tolerancyjny, dbający
o bezpieczeństwo własne i innych, aktywny, ciekawy świata, uczciwy i prawy, przestrzegający prawa, kulturalny, obowiązkowy, samodzielny, promujący zdrowy styl życia, altruista.

     

   Absolwent PSP w Przyborowie to człowiek wolny, zdolny do dokonywania właściwych wyborów, życzliwie nastawiony do świata i ludzi. 

 


Home

 

 

WAŻNE (08.01.2021) 

Informacje o organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dębicy, ul.Parkowa 28

 http://poradniadebica.pl/aktualnosci/organizacja-pomocy-psychologiczno-pedagogicznej-w-czasie-ferii-zimowych/

 


 

  

Drodzy Rodzice, Przedszkolaki, Uczniowie,

Nauczyciele, Pracownicy

 Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Przyborowie!!!

 

Składamy wielkie podziękowanie za wspaniały udział w zorganizowaniu tegorocznej „Szlachetnej Paczki”. Jak zawsze można było liczyć na Wasze szlachetne serca. Dzięki Waszemu zaangażowaniu w mądre pomaganie oraz Waszym wielkim sercom mogliśmy spełnić marzenia  Rodziny Pani Moniki         i wesprzeć ją w trudnej sytuacji życiowej. Dzięki Wam będą mogli spędzić nadchodzące Święta Bożego Narodzenia radośnie, spokojnie i bez zatroskania        o najpotrzebniejsze rzeczy. 

Dziękujemy wszystkim, którzy zechcieli zmienić świat na lepsze                 i sprawili, że nadzieja zawitała w domu potrzebującej Rodziny a uśmiech zagościł na twarzach domowników.

serce.jpg

DZIĘKUJEMY! 

 

 


 

 

Osobno, a jednak razem… czyli wigilia klasowa online

 

Wigilia klasowa jest ważnym wydarzeniem. Uczniowie kl. 2, 4 i 7 uczestniczyli wWigilii klasowej  zorganizowanej              w formie zdalnej. Aby stworzyć świąteczną atmosferę uczniowie wraz z wychowawcami, założyli galowy strój. Niektórzy przywdziali jeszcze świąteczny element ubioru np. różki renifera lub czapkę Mikołaja. Podczas spotkania składali i przesyłali sobie przygotowane życzenia zgodnie z przeprowadzonym wcześniej losowaniem. Zamiast jedzenia przy wspólnym stole wszyscy mogli bez skrępowania przy kamerce degustować świąteczne pierniczki, makowce             i popijać herbatkę. Miłym momentem w czasie spotkania świątecznego online było wspólne kolędowanie w formie karaoke. Uczniowie rozwiązywali także quiz dotyczący zwyczajów bożonarodzeniowych. Nie zapomnieli również             o przygotowaniu kartek świątecznych dla osób starszych i samotnych z najbliższego sąsiedztwa.

 

To spotkanie odbywające się online podniosło wszystkich na duchu i dało poczucie normalności.

 


 Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie spokój i radość. A Nowy Rok obdaruje pomyślnością i szczęściem. Najpiękniejszych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2021 życzy Dyrektor szkoły Dorota Oleksy, Grono Pedagogiczne oraz uczniowie.