Strona Przedszkola

Aktualności


Dzisiaj jest: Czwartek
26 Listopada 2020
Imieniny obchodzą
Konrad, Leonard, Sylwester
Do końca roku zostało 36 dni.
Zodiak: Strzelec

Statystyki:

560848
Dziś
Wczoraj
Ten Tydzień
Ostatni Tydzień
Ten Miesiąc
Ostatni Miesiąc
Razem
336
525
3270
554810
6431
7541
560848

Twój IP: 35.153.39.7
Dziś jest: 2020-11-26 20:53:01

Informacje dla rodziców

 

PRAKTYCZNY PORADNIK DLA RODZICÓW W ZWIĄZKU ZE ZDALNYM NAUCZANIEM

 

Edukacja wczesnoszkolna

Proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I-III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania.Ten sam proces realizowany obecnie w domu ma umożliwić dzieciom poznanie tych aspektów.

Rodzice powinni spokojnie przedstawić dzieciom sytuację, w której się znalazły, wyjaśniając przyczyny izolacji. W domu Rodzice w sposób naturalny bawią się z dziećmi i każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka. Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu daje możliwość częstszych rozmów z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób można wzbogacać ich słownictwo oraz wiedzę o świecie. Ważne jest także wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich i wyjaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest dobrą metodą wspierania nauki czytania. Nauka w domu to możliwość realizowania rodzinnych projektów oraz słowna informacja zwrotna skierowana do dziecka, budująca świadomość jego własnych postępów, zasobów i potrzeb rozwojowych.

Dziecko najlepiej rozwija się, kiedy uczestniczy w procesie nadawania znaczeń czynnościom i działaniom, które wykonuje. Wynika to z naturalnej potrzeby działania. W obecnej sytuacji nauczyciel może przekazać rodzicom za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub innej formy komunikacji przyjętej w szkole:

a.    propozycje wykonania projektów plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych lub eksperymentów do wyboru;

b.    propozycję zabaw i zajęć opracowaną na potrzeby uczniów swojej klasy, powiązaną z treściami realizowanego programu w tej klasie, opracowane przez siebie lub udostępniane propozycje zadań, ćwiczeń, twórczej aktywności uczniów;

c.    linki do słuchowisk, audycji radiowych i programów telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej dla najmłodszych dzieci), a także programów i zabaw on-line;

d.    zestaw ćwiczeń i zadań dla uczniów – przemyślanych, zgodnych z założeniami i treściami realizowanego w danej klasie programu nauczania oraz z potrzebami rozwojowymi uczniów;

e.    cyfrową wersję podręcznika (jeżeli to możliwe).

Nauka dziecka w domu to stwarzanie warunków do jego aktywizacji we wszystkich obszarach rozwoju, a nie powtarzające się wypełnianie schematycznych zadań. Istotą procesu uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest jego udział w eksperymentach i doświadczeniach wielozmysłowych. Eksperyment i doświadczenie wielozmysłowe to konkretne działanie w przestrzeni. Mogą to być np. rodzinne projekty:

a.    przygotowanie produktów i pieczenie ciasta z wykonaniem notatki dotyczącej czasu przeprowadzania kolejnych czynności w projekcie;

b.    opracowanie rodzinnego księgozbioru z klasyfikacją książek według przyjętej zasady;

c.    zorganizowanie rodzinnego turnieju gier planszowych;

d.    rodzinna wycieczka po wirtualnym muzeum z wykonaniem notatki na temat ciekawych eksponatów i zapisu informacji o nich;

e.    budowanie z klocków konstrukcji na wybrany temat;

f.     przygotowanie świątecznych kartek dla koleżanek i kolegów z klasy w wersji papierowej i cyfrowej.

Dla Rodziców

Drodzy Rodzice!

Dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół, do których uczęszczają Państwa dzieci, dokładają wszelkich starań, aby w różnych formach kontynuować nauczanie na odległość. W obecnej sytuacji Państwa rola – rodziców, którzy wspierają swoje dzieci w uczeniu się w domu – nabiera nowego znaczenia.

Zachęcamy do stałego komunikowania się ze szkołą i współpracy z nauczycielami w zakresie organizacji zdalnego nauczania.

Zawieszenie zajęć wychowawczych i dydaktycznych w szkołach nie oznacza, że najmłodsi uczniowie przestają kontynuować proces wychowania i kształcenia. Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej powinna być realizowana – przy współpracy nauczyciela i rodziców – w domu rodzinnym. W tym czasie, dla wspierania rozwoju dzieci, realizowane są konkretne zadania zapisane w podstawie programowej.

Zadania te zobowiązują nauczycieli i wychowawcę do kontaktu z rodzicami, aby razem z nimi ustalić sposób i zakres realizowania działań edukacyjnych. W tym celu nauczyciele powinni zadbać o kontakt z rodzicami, wykorzystując np.:

a.    stronę internetową szkoły;

b.    komunikatory, profile szkół;

c.    kontakt telefoniczny.

Nauczyciele wspólnie z rodzicami powinni określić najdogodniejszą formę wzajemnego kontaktu, która pozwoli im na rozważne oraz odpowiedzialne zorganizowanie i prowadzenie w warunkach domowych odpowiednich form wspierania rozwoju dzieci.

Przekazujemy kilka wskazówek, które mogą być pomocne w kształceniu na odległość. Proponowane sposoby działania, narzędzia i aplikacje wykorzystywane do kontynuowania nauki na odległość mogą także wspierać rozwijanie pasji oraz zainteresowań Państwa dzieci i stać się ważnym elementem ich rozwoju, również po powrocie do stacjonarnego trybu uczenia się.

Rodzicu,

1.    W obecnej sytuacji nauka w domu jest koniecznością. Trzeba jednak pamiętać, że ten szczególny czas powinien być przeznaczony nie tylko na zdobywanie wiedzy, ale także na rozwijanie innych form aktywności dziecka, w tym na aktywność fizyczną, odpoczynek i wzmacnianie relacji rodzinnych oraz pobudzanie zainteresowań.  

2.    Zaplanuj czas dziecka i podziel go na np. cztery obszary:

a.    edukacja – będą to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, czytanie lektur);

b.    aktywność ruchowa – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne bezpieczne i możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym np. proste ćwiczenia gimnastyczne, taniec;

c.    obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach); można je wzbogacać np. o aspekty matematyczne (np. ważenie, odmierzanie, odliczanie), dotyczące ochrony środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa na ten temat); nawet obowiązki mogą być atrakcyjne, jeśli jest to czas spędzany z rodzicami, rodzeństwem, kiedy dziecko obdarzane jest uwagą, a jego rola jest ważna;

d.    rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe; pomoc w rozpoznawaniu i rozumieniu emocji dziecka (np. w sytuacji doświadczania radości zwycięstwa czy zaakceptowania przegranej).

3.    Nauka w domu wymaga od dziecka większej samodzielności. Zachęcaj swoje dziecko do samodzielnej pracy, wzmacniaj jego poczucie sprawstwa, doceniaj samodzielnie wykonane zadania. Zachęcaj dziecko do systematycznego uczenia się. Nagradzaj za pilność, systematyczność i samodzielną naukę.

4.    Pozostań w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami. Udostępnij im swój numer telefonu, adres mailowy, korzystaj z dziennika elektronicznego, sprawdzaj stronę internetową szkoły.

5.    Zgłaszaj szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, w szczególności dotyczące przebiegu uczenia na odległość (np. trudności techniczne, posiadane zasoby i możliwości sprzętowe).

6.    Pomóż dziecku zorganizować warunki do nauki w domu – kącik, pomieszczenie, dostęp do komputera, tablet itd. Zadbaj o ograniczenie czynników, które mogą rozpraszać dziecko w czasie nauki.

7.    Wspólnie z dzieckiem ustalcie godziny nauki, przeplatane odpoczynkiem (zabawa, sport, rozrywka) lub innymi aktywnościami, np. prace w domu na rzecz rodziny.

8.    Pomóż dziecku w pobieraniu materiałów, zrozumieniu poleceń. Doradź, w jaki sposób ma przechowywać pobrane materiały, pomóż w przekazywaniu rezultatów wykonanych prac.

9.    Zwróć dziecku szczególną uwagę na bezpieczne korzystanie z internetu. Nadzoruj działania dziecka w sieci i rozmawiaj z nim o podejmowanych aktywnościach. Przydatne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa w sieci znajdziesz na stronach:

https://it-szkola.edu.pl/;

https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci.

10. Sprawdzaj aktualności i komunikaty publikowane na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które dotyczą edukacji zdalnej.

Szanowni Rodzice, w tej nietypowej sytuacji nauczyciele wciąż wypełniają swoje zadania, chociaż w zmienionej formie. Pozostają otwarci na współpracę z Wami i cały czas za pośrednictwem przekazywanych zadań, inspiracji, uwag mają wpływ na proces rozwoju Państwa dzieci.

 


 

 

Szanowni Państwo,

Jesteśmy nowo powstałym Ośrodkiem Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Dębicy. Oferujemy bezpłatną pomoc
psychologiczną i psychoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin
 - działamy w ramach świadczeń NFZ. 

Zainteresowane osoby kierować do nas mogą rodzice, pedagodzy,  opiekunowie.

 

Z opieki ośrodka mogą korzystać dzieci i młodzież ucząca się -  Ideą
ośrodka jest kompleksowe wsparcie dla dzieci i młodzieży, która doświadcza
problemów natury psychicznej, emocjonalnej, trudności z radzeniem sobie w
różnych sytuacjach życiowych, problemów w relacjach z rówieśnikami.
W ramach specjalistycznej pomocy oferujemy m.in.:


- diagnozę psychologiczną
- porady psychologa
- psychoterapię indywidualną, grupową oraz rodzin
- wizyty środowiskowe


Świadczeń udzielają wykwalifikowani specjaliści, z wieloletnim doświadczeniem
w pracy z dziećmi i młodzieżą: psychologowie, psychoterapeuci oraz terapeuta
środowiskowy.
Korzystanie ze wsparcia nie wymaga skierowania od lekarza.

Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu.
+ 48 734 806 956

 

Zwracamy się do Państwa z prośbą o przesłanie informacji o nas zainteresowanym osobą.

 

Adres

39-200 Dębica

ul. Kwiatkowskiego 1

 tel.  + 48 734 806 956  

 

  

 


 

 

WAŻNE TELEFONY:

Szkoła: 0146762215

e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
014 676 067

PLACÓWKI SPECJALISTYCZNE

ŚWIADCZĄCE POMOC SZKOLE:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna

Dębica ul. Parkowa 28,

Tel. (014) 670 – 24 – 60

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Dębica ul. Parkowa 28,

Tel. (014) 680 – 31 – 77

Centrum Profilaktyki i Edukacji

,,Pomoc Szkole i Rodzinie”

Dębica ul. Sienkiewicza 1,

Tel. (014) 670 – 33 – 42 

 

ØNa terenie szkoły obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych przez wszystkich uczniów oraz  zakaz  przynoszenia wszelkich urządzeń służących do nagrywania i odtwarzania.

ØSzkoła nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy pozostawione na terenie szkoły.

 RADA RODZICÓW

 przewodnicząca - KATARZYNA ŚWIĘCH 

 zastępca - GRZEGORZ PIĄTEK

 skarbnik - MARTA NOWAK

ZAPRASZAMY SZANOWNYCH PAŃSTWA DO WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ W ROKU SZKOLNYM 2019/20.

Zastrzegamy sobie  prawo do zmian.

 

 


© Zespół Szkolno - Przedszkolny w Przyborowie